4 Mart 2009 Çarşamba

SÜREKLİLİK KUTUSU

Montessori eğitimi sistemini öğrendikten sonra kızıma herhangi bir şekilde kullanılan metaryellerden yapabilirmiyim diye düşünmüştüm. Üye olduğum gruptan Özgür'ün bloğunda kızına yapmış olduğu süreklilik kutusunu gördüm ve ben de yapabilirim dedim. Yapım aşamalarını görüntülemedim çünkü kızım bana evde pek rahat vermediği için metaryelin yapımını dedemiz üstlendi. Sonuç ;



Mükemmel... Beren Duru nasıl kullanılacağını bir kez gösterdikten sonra hemen kavradı ve ilk günlerde çok zevkli vakit geçirdi.
Topu eline alıp son hızla deliğe yöneliyor ve top içeri düşüyor, henüz tutacak kısmını kullanamıyor o yüzden üstten elini sokarak kapağı açıyor. Topu eline alıyor, yine son hızla deliğe yöneliyor ve top içeri düşüyor. Kapağı aç ? Uppss... O da ne kapak zaten açık , top içeride değil , nereye gitti şimdi bu? Salla salla salla, bir yerden ses geliyor. Delikten elimiz girer mi acaba, yoksa kapağı tamamen çıkarmalı mı?



İlk zamanlarda biz kapağını hızla kapatamazsak, top direk arada kalıyordu. Ama sonra materyali tamamen Beren Duru'nun kullanımına bırakınca kendi kendine topa ulaşma yöntemleri geliştirdi.

Süreklilik kutusunu yapalı iki aya yakın bir zaman oldu , artık eskisi kadar ilgi göstermese de dönem dönem çıkarıp kullanıyoruz.

2 yorum:

KEO dedi ki...

Harika olmuş dedenizin ellerine sağlık:)top neden yarıda kalıyordu acaba, kutunun içinde rampa varsa yarıda kalmaması lazım?Keşfettikten sonra sıkılması normal.Biz artık arka arkaya 6 top atıp aşağı da bir kamyon koyuyoruz, toplar hoop kamyonun kasasında toplanıyor sonra boşaltılıyor:))
sevgiler

DEMET ERTAN dedi ki...

Teşekkür ederiz, Özgür. İçinde rampa var, fakat tatlışım kapağı kapatmadan topu tekrar içine attığı için top arada kalıyordu. Kamyon fikri de süpermiş! Ben sizler gibi örnekler oldukça tatlit yeteneğimi bayağı geliştireceğim galiba. Ceren'e kocaman öpücükler.
sevgiler...